Ingatlan adásvétel menete

legfontosabb tudnivalók

Végre lezárul az ingatlan eladás. A vevő boldog, mert megtalálta álmai otthonát. Az eladó szintén repes az örömtől, mert túladott az ingatlanon. De van még rengeteg tennivaló. A cikkből megtudhatja, hogyan zajlik pontosan az ingatlan adásvétel menete!

Előkészületek

Már az előkészületi fázisban előnyös, ha kiválasztásra kerül egy szimpatikus, megbízható ingatlan ügyvéd. Ezt az esetek 99%-ában a vevő intézi.

Eladóként az első és legfontosabb dolog az, hogy rendelkezzen friss tulajdoni lappal. Erre minél hamarabb tanácsos sort keríteni, még jóval a szerződéskötést megelőzően. Amennyiben van ügyfélkapu regisztrációja, évente 2 alkalommal lekérheti díjmentesen (nem csak a saját ingatlanra vonatkozóan).

Eladóként és vevőként egyaránt érdemes minden egyes bejegyzést végigpásztázni, és kiszűrni a „gyanús anomáliákat” (pl.: elővásárlási joggal rendelkező személyek). Ha ránk bízza az adásvételi szerződést, ebben is a segítségére leszünk. Önálló épület, családi ház, termőföld, vagy egyéb telkes ingatlan esetén az ingatlan térképmásolatát is lekérjük.

Megállapodás a felek között

Lényeges, hogy az eladó és a vevő tisztázzák az ingatlan adásvétel pontos részleteit. Persze egyelőre még csak szóban. Előzetesen adásvételi előszerződés is köthető, ami a felek szándéknyilatkozata arról, hogy a tranzakció később ténylegesen meg fog valósulni. Okos lépés, ha valamilyen oknál fogva a „valódi” szerződés megkötésére csak később kerülhetne sor.

A szerződés elkészítése és aláírása

Az eljáró ügyvéd elkészíti az ingatlan-adásvételi szerződés tervezetét, amit mindkét fél számára megküld. Ebben a fázisban természetesen még lehet módosítani. Ha minden egyezik, nincs más hátra, mint aláírni a dokumentumot. A fontos iratok legyenek kéznél, és ne felejtse el magaddal vinni a foglaló összegét!

Még nincs vége…

Az ügyvéd az aláírt ingatlan-adásvételi szerződést 30 napon belül benyújtja a földhivatalnak. Ha a vételárat nem egy összegben fizeti ki, a tulajdonjog bejegyzési engedély letétbe helyezésére van szükség. Ha a vételár megfizetéséhez hitelt vesz fel, akkor az aláírt, földhivatal által érkeztetett szerződést a banknak is szükséges benyújtani. A tulajdonjog bejegyzésről, illetve az illeték kiszabásáról az ügyvéd kap értesítést az érintett hivataloktól, amit megküld a szerződő felek részére.

Bonyolultnak hangzik? Nekünk már rutinból megy!

Az adásvételi szerződéskötési gyakorlaton túl ehhez irodavezető ügyvédünk több mint 20 éves banki hitelezéshez kapcsolódó ingatlan-értékbecslési szakterületen szerzett gyakorlati tapasztalata is hozzájárul. Ennek során Péter már több mint 10 000 adásvételi ügyletben vett aktívan részt.

Végigkísérjük ügyfeleinket az adásvétel rögös útján, és mindenben támogatást nyújtunk.

Nincs más dolga, mint felvenni velünk a kapcsolatot.

Vegyük fel a kapcsolatot

Fontos infók