Gép, eszköz adásvételi szerződés

Ez is pipa! Egy jogilag érvényes, részletes adásvételi szerződés egyértelmű kereteket teremt, így mind az eladó, mind a vevő védelmet élvez a tranzakció során.

Nagyobb értékű ingó vagy ingatlan vagyontárgyak adásvételénél a szerződés kötelező. Ilyen jellegű tulajdonjog átruházásra számos apropóból sor kerülhet. Például, ha magánszemélyként lakást vagy gépjárművet vásárol, illetve, ha cége új munkagépet vagy bútorokat vesz.

Érdekli, hogy mennyi az adásvételi szerződés ügyvédi díja? Kattintson!

Fontos

  • Ingatlan esetében a vevőhöz csak akkor kerül át a tulajdonjog, ha az adásvétel ténye a földhivatal által bejegyzésre kerül. Ehhez azonban ügyvédi ellenjegyzésre vagy közjegyzői hitelesítésre van szükség! Irodánk nagy tapasztalattal rendelkezik az ingatlan-adásvételi szerződés elkészítésében. /Ha bővebben érdekeli az ingatlan adásvétel menete, kattintson ide/
  • A gépjármű adásvételi szerződés megkötése négy példányban ajánlott: kettő a vevőnél, kettő pedig az eladónál marad. 2010. január 1-től törvény mondja ki, hogy a tulajdonjog megváltozását teljes bizonyító erejű magánokirattal kell igazolni!
  • Céges adásvétel esetén többek között egy cégkivonatra is szükség lesz (elsősorban az aláírásra jogosult személy meghatározásához). Ez online és személyesen egyaránt igényelhető. Ha az eladó is jogi személy, a tranzakcióról számlát köteles kiállítani, amit a másik cégnek a könyvelés számára el kell juttatnia!

Miért kell még ügyvédi segítség a szerződés elkészítéséhez?

  • Szigorú tartalmi és formai követelményeknek kell megfelelni
  • A jogi nyilatkozattétel az árucikk / vagyontárgy jellegének függvényében eltérő lehet
  • Gyakran egyedi kitételeket is tartalmaznia kell a dokumentumnak

Egyszerű adásvételi szerződés? Önnek biztosan az lesz!

Ha minket bíz meg, nincs más dolga, mint átolvasni és aláírni.

  • Részletesen rögzítjük mindkét fél jogait és kötelezettségeit az adásvétel folyamán
  • Testre szabjuk a szerződést specifikus szükségleteihez és a tranzakció sajátosságaihoz
  • Tiszta helyzetet teremtünk, segítünk elkerülni a hibákat és hiányosságokat
  • Adásvételi előszerződés, valamint kétnyelvű adásvételi szerződés készítésében is nagy tapasztalattal rendelkezünk
  • Nemcsak ingatlanhoz, hanem gyakorlatilag bármilyen nagy értékű ingósághoz (pl. bútor, gépjármű, gép adásvételi szerződés) megírjuk a részletes, jogilag bizonyító erejű dokumentumot

Az adásvételi szerződés készítésének folyamata

Irány
01
Kapcsolatfelvétel & adategyeztetés

Önnek csupán annyi a dolga, hogy kitöltse az infobekérő űrlapot és rendezze a díjbekérőt. Ha ez megvan, máris sínen vagyunk!

Irány
02
A feltételek ellenőrzése

Ellenőrizzük az adásvétel feltételeit (pl. tulajdoni lap, cégkivonat lekérése).

Irány
03
Néhány nap, és kész a tervezet

… Vagy hamarabb, akár soron kívül elkészítjük a lakás adásvételi szerződés tervezetét, ha nagyon sürgős. Ezen még tudunk módosítani.

Irány
04
Egyeztetés az eladóval, véglegesítés

A tervezetet az Ön jóváhagyása után megküldjük az eladónak, majd véglegesítjük azt.

Irány
05
Jöhet az aláírás

Az aláírás személyesen, az irodában történik, ügyvéd jelenlétében, előre egyeztetett időpontban.

06
Hivatalos dokumentumok beküldése

Az adásvétellel kapcsolatos hivatalos dokumentumokat az illetékes hatóságoknak is eljuttatjuk (pl. földhivatal, okmányiroda).

Az adásvételi szerződés nem csupán egy papír, hanem a jogi és pénzügyi biztonság alapja!

Segítünk elkerülni a későbbi problémákat és kellemetlenségeket, valamint gondoskodunk róla, hogy minden fél tisztában legyen a jogaival és kötelezettségeivel a tranzakció során.

Fontos infók