ezért kell az ügyvédi segítség
A céges adásvételi szerződés egy üzleti tranzakció során alkalmazott jogi megállapodás, amely meghatározza egy vállalkozás vagy cég tulajdonjog átadásának feltételeit és részleteit egy másik vállalkozás vagy cég számára.
Néhány fontos tudnivaló
- Cégek részéről kizárólag a cégjegyzésre jogosult személy írhat alá.
- A szerződésben mindenképpen szerepeljen a székhely/telephely, a cégjegyzékszám, az adószám, vállalkozó esetén pedig a vállalkozói nyilvántartási szám.
- Bizonyos tranzakcióknál az adásvételi szerződések lényeges, nélkülözhetetlen elemei a szavatossági, illetve garanciális kérdések, melyeket kellő részletességgel bele kell foglalni a dokumentumba (ez akár 5-10+ oldalt is jelenthet).
Céges ingatlan eladása, vásárlása
Az üzleti céllal vásárolt ingatlanra vonatkozó szabályok eltérőek a lakhatási célból vásárolt házaktól, lakásoktól. Például ha a cég vásárol egy irodát, úgy bizonyos költségek és az amortizáció is elszámolható. Illetéket általában ilyenkor is fizetni kell, de nem minden esetben (pl. :illetékmentes a kapcsolt vállalkozások közötti cégátruházás, ha teljesülnek bizonyos feltételek).
Az ingatlan-adásvételi szerződés általános tudnivalóit itt tárgyaljuk bővebben.
Gépjármű vásárlása, gép adásvételi szerződés
Gépjármű esetén a forgalmi engedélyben bejegyzett cég ügyvezetője, vagy a szerződésben szereplő új tulajdonos cég ügyvezetője, illetve ezen személyek hivatalos (céges) meghatalmazottjai kérhetik az eredetiségvizsgálatot.
A gép adásvételi szerződés elkészítésénél a megvásárolandó eszköz gyártóját, gyártási évét és pontos típusát is fel kell tüntetni! A szerződés tartalmazhat olyan záradékokat, amelyek lehetővé teszik a vevő számára, hogy ellenőrizze és átvizsgálja a gépet a tranzakció előtt.
Emellett az eladó köteles nyilatkozni arról, hogy jogosult az eladásra, és nincsenek harmadik felek által érvényesített jogok vagy terhek a gépen.
Céges adásvételi szerződés – ezért kell az ügyvédi segítség
Egy céges adásvételi szerződés általában jóval összetettebb, mint egy „hagyományos”, magánszemély-magánszemély között létrejövő, ugyanilyen típusú dokumentum. Egy ilyen üzleti tranzakció számos különböző részletet tartalmazhat, például az átvett eszközök mennyiségét és értékét, a vételár megállapítását, valamint a fizetési feltételeket és a garanciákat.
Ebből következik, hogy a szerződésnek pontosnak, jogilag következetesnek és teljesnek kell lennie. Ez magában foglalja a jogi definíciók és fogalmak tisztázását, a felek kötelezettségeinek és jogainak részletes meghatározását, valamint a tranzakció folyamatának leírását. A hiányos vagy pontatlan információk súlyos jogi problémákat okozhatnak a jövőben!